Boktips: Övertyga på Internet

Den här gamla trasan kom ut 2003 och är skriven av Karin Bille samt Mattias Malmnäs och jag läste den för några år sedan, men jag tycker den är värd att ta upp till ytan igen då dess innehåll är lika aktuellt nu som då.

Det första jag vill säga är: låt inte omslaget lura dig! Den här boken ger mycket handfasta tips om hur du får kunden att stanna på din site, att göra affär via din site samt hur du får denna kund att återkomma; i princip de 3 viktigaste punkterna att veta för den som bedriver affärer via internet, främst då B2C.

Boken är ganska tunn, sannolikt en effekt av att man har skippat allt kallprat, och den är även lättläst och bitvis illustrerad. Rekommenderas, främst då dess tunnhet inte motiverar att du låter bli att läsa den! Något för dig som fortfarande undrar varför mjölken står längst in i affären…

köp den hos Bokus eller Adlibris

Liknande poster:


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *